הריון, פריון ועיבוד לידה

הריון

9 חודשים הכנה, בסיומם, הבית יתמלא ועמו גם הלב.
9 חודשים בהם נשים וזוגות חווים את כל קשת הרגשות, התרגשות, פחדים, שמחה, כאב. הגוף משתנה לבלי הכר.
עבור חלק מהנשים הריון הוא חגיגת הנשיות, חשות טוב מאי פעם. עבור אחרות הריון הוא "מחלה", כואב מדי וקשה מדי, וכדאי שיסתיים ובהקדם.

במהלך תקופת ההריון הרגישה מתחוללים שינויים רגשיים ופיזיים רבים המשפיעים על כל עולמה של האישה ודרכה גם של בן.בת הזוג. לעיתים נולדת חרדה משמעותית סביב הלידה או ההורות, דיכאון בהריון, קונפליקטים זוגיים ועוד.

זוהי תקופת אימון חשובה בהכנה להורות או בדרך להרחבת המשפחה ולכן ליווי רגשי בתקופה ייחודית זו בעל ערך רב.

פריון

אשמה, בושה וכישלון אלו רק חלק קטן מהתחושות המתארות את ההתמודדות עם אתגרים בפוריות.  המסע המתארך אל ההורות או הרחבת המשפחה מפגיש עם המתנה ארוכה ושוחקת וחוסר ודאות לצד ציפייה בלתי נסבלת להריון. תחושות מורכבות אלו מייצרות מתח רב ולעיתים מתלוות אליו עצבות ודכדוך.

בליווי נשים וזוגות בתהליכי פריון נפנה מרחב וזמן לעבד את רכבת ההרים הרגשית שמביאים עמם טיפולי הפוריות, נתבונן בסגנונות ההתמודדות השונים ביניכם ובמתחים הזוגיים שהתקופה המתוחה הזו יוצרת. ננסה לאתר ביחד משאבי כוח ולחזק את החוסן האישי והזוגי על מנת לצאת מהמסע המפרך מחוזקים ולא מפורקים.

עיבוד חווית הלידה

תהליך קצר מועד (3-5 פגישות)

מיועד לנשים\זוגות שאירוע הלידה אינו נותן להם מנוחה.

"נכשלתי בללדת", "יילדו אותי לא ילדתי", "לא הצלחתי לעזור לאשתי", "כל הזמן חושבת על הלידה, לא מצליחה להתחבר לתינוק שלי".

ההכנה ללידה, אורכת שבועות ארוכים, למידה, ציפייה, קריאה ותרגול ולעיתים הציפיות אינן באות בהלימה עם המציאות. הלידה יכולה להיות שונה מאוד ממה שדמיינתי. "איך זה יכול להיות?", "מה לא עשיתי בסדר?" מהול בהרבה מאוד אשמה.  

הפער בין הלידה שבדמיון ללידה שהתרחשה במציאות, לעיתים, מייצר תחושה קשה של החמצה וכישלון. לעיתים הלידה מייצרת נזק גופני, או כאב פיזי משמעותי המייצר פחד גדול ללדת שוב.

במפגשי עיבוד חווית לידה נעמיק באירוע הלידה, ננסה להזכר בפרטים שנשכחו ולהרחיב את התמונה וגם את נקודת המבט, ננסה להבין יחד מה "נרשם בגוף" מאותו האירוע וממשיך ללוות גם הרבה אחרי שהסתיים. ננסה לבחון גם את משאבי הכוח שקיימים בי (או בנו כזוג) וננסה, לספר את הסיפור קצת אחרת.

אני מאמינה שאנחנו יולדות כפי שאנו חיות, ועל כן "דפוסים" מעכבים ומקדמים שנבין יחד דרך סיפור הלידה עשויים, לעניות דעתי לשרת אתכן גם בהורות ובחיים. ובטח בלידות חוזרות.

אשמח לשמוע ממך